2010. július 12., hétfő

Ribizliparfé...vagy inkább fagylalt? Forró chilis csokoládés öntettel.



Elhatároztam, hogy veszek egy fagyigépet. Milyen naiv voltam! Azt hittem, a fagyigép olyan, hogy belerakod a cuccot és le is fagyasztja.
Több boltban is jártam. Közölték, hogy, na, olyan nincs, kezicsókolom. Mindegyiknek a tálját előbb le kell fagyasztani, majd a fagyival együtt ismét betenni a fagyasztóba és úgy mehet a keverés-kavarás. Persze még az őskorból ismertem ezt a módszert, de azt hittem, azóta előrehaladottabb a háztartási gép-ipar. Na, ezért nem adok pénzt, gondoltam, meg egyébként sincs akkora hely a fagyasztómban. Konkrétan akkora bilije volt mindegyiknek, hogy ipari méretű fagyasztó kellett volna hozzá. De mivel eltökéltem, hogy csakazértis készítek házi fagyit, elővettem mesterszakács barátom parfé receptjét.

Jelentem, kanállal is adagolható!!!! Az állaga egyáltalán nem fagyos, hanem inkább habkönnyű.

Úgy éreztem magam, mint Tom Hanks a Számkivetettben, amikor hosszas próbálkozás után végül sikerült tüzet csiholnia: "I made fire!" I made ice cream!!!!! Csináltam fagyit! Fagyigép nélkül. :)

Hozzávalók egy gyümölcskenyér-forma mennyiséghez:
A parféhoz:
4 dl tejszín
1 csomag zselatin fix
5-6 ek porcukor
20 dkg ribizli
Az öntethez:
2 dl tejszín
5 dkg magas kakaótartalmú étcsokoládé
1 tojássárgája
2 ek porcukor
1 tk csilipor vagy egy egész, nagyon apróra vágott chili


A parfé elkészítése:
A ribizlit megtiszítjuk a száruktól, majd egy tálban villával szétnyomkodjuk (nem kell teljesen.)
A tejszínt mixerrel elkezdjük habbá verni, majd hozzáadjuk a zselatin fixet, kemény habbá verjük, és a legvégén hozzáadjuk a cukrot és jól elkeverjük.
Ezután lazán belekeverjük a ribizlit. Nem muszáj teljesen homogénnek lennie, szép, ha kicsit "márványos" marad.
A masszát egy alufóliával kibélelt gyümölcskenyér- vagy őzgerincformába töltjük és mélyhűtőben fagyasztjuk.
Az öntet elkészítése:
A tejszínt egy lábosban elkeverjük a tojássárgával és a cukorral, majd beletördeljük a csokit és addig főzzük, míg mártás sűrűségű lesz (bevonatot képez a kanál hátán.)
Végül hozzáadjuk a chilit is és a jeges parfé mellé, forrón tálaljuk.


2 megjegyzés:

  1. Ez a fagyi csodásan néz ki! Nekem sincs gépem, én is a kavargatós módszerrel dolgozom. :)

    VálaszTörlés
  2. És ezt még kavargatni sem kell:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails