2011. március 4., péntek

Csokis puffancsok


Jobb nevet nem tudtam nekik kitalálni. Nem keksz, mert annál sokkal puhább. Mondhatnám azt a közhelyet is, hogy "ronda, de finom." És valóban, nem valami szépek, olyan kis pöffetegek, de az ízük kárpótol érte. Könnyű, ugyanakkor csupa csokis, belül szaftos sütik ezek...szóval csokis puffancsok. És ráadásul nem hizlalnak.

Az egész onnan indult, hogy reformosítani, pontosabban cukormentesíteni, és kalóriaszegényebbé szerettem volna tenni Elif csokis cookie-jait. Mert ez már nem normális, hogy mennyi édességet be tudnék tömni, ha nem tűrtőztetném magam. Viszont mivel édesszájú vagyok, és utálom sanyargatni magam, alternatívákat kell kitalálnom.


Előre szólok, hogy édesítővel és csökkentett szénhidráttartalmú liszttel készült. Lehet, hogy sokan idegenkednek ezektől. Készíthető pl. fruktózzal, vagy nyírfacukorral is, ha úgy tartja kedvünk. Azt sajna nem tudom, sima liszttel működik-e a recept, mert úgy még nem próbáltam, de tapasztalataim szerint "Torna Norbi" lisztje ugyanúgy használható, mint a sima liszt. Nekem ez a liszt réges rég bevált, szinte csak azzal sütök-főzök, még ha itt nem is teszek róla mindig említést.  (Esküszöm, nem kapok jutalékot a reklámért, bár úgy lenne.:) ) Tényleg csak egy hátránya van, hogy elég nagyon drága. Viszont cserébe nem hizlal, nem emeli fel a vércukorszintet és cukorbetegek is fogyaszthatják. Na, tényleg elég a marketingből, lássuk a receptet.



Hozzávalók 13 db-hoz:

2 tojás
6 ek porédesítő
65 g olvasztott vaj
100 g Update 1 liszt
100 g diabetikus étcsokoládé
50 g diabetikus tejcsokoládé
csipet só
1 csapott tk szódabikarbóna
1 tk instant kávé

Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük 180 fokra.

50 g étcsokoládét nagyon kis lángon, 1 szűk ek. olajjal felolvasztunk, félretesszük.

A maradék csokoládét apró kockákra vágjuk.

A tojásokat jó habosra keverjük az édesítővel, majd hozzáadjuk a félig megolvasztott vajat és tovább habosítjuk. Belekevrejük az olvasztott csokoládét is. Végül hozzáadjuk a liszttel elkevert szódabikarbónát, a sót és a kávét, majd határozott mozdulatokkal, hablapáttal (fakanállal) eldolgozzuk, míg a massza összeáll. Habos, könnyű masszát kapunk.
Belekeverjük a csokoládédarabokat is.

Sütőpapírral bélelt tepsibe evőkanálnyi adagokat halmozunk, egymástól távol (egyszerre 9 db fér el egy gáztepsiben) és 10 percig sütjük.

Rácson hagyjuk kihűlni.

5 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól néz ki, tutti kipróbálom. Elif elmeháborító csokisát elkészítettem norbisan, első sütésből meg sem tudtam kóstolni...
    Azóta folyamtosan sütöm, nagyon finom.
    Tegnap megsütöttem az aszalt barackos zabpelyhesedet, az is nagyon finom, persze a csokis a dobogós :-D Üdv: Judit

    VálaszTörlés
  2. Kedves Judit, örülök, ha ízlett a keksz, hát igen, a csoki nálunk is mindent visz. :)

    VálaszTörlés
  3. Imádom a csokit, ki fogom próbálni! :) Már csak a diabetikusakat fogyasztom, de az is jó sütibe (is). :)

    VálaszTörlés
  4. Szia Évi! Nem tudom, mi lehet az oka, de én pl. nem is nagyon érzem a különbséget a sima és a diabetikus csoki között (mondjuk ez minőségtől függ, pl. a Milka az nagyon jó...)

    VálaszTörlés
  5. Megsütöttem és isteni finom! Örök hálám a receptért! A NoSalty-ról már "ismerlek" És tudtam, hogy ez a sütike csakis jó lehet :)
    Minden jót!
    Üdv: TraRita

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails