2011. május 21., szombat

VKF! Összefoglaló 1. rész: az eprek.

Elször is, mindenkitől elnézést kérek, amiért eddig késlekedtem a VKF! összefoglalóval, többen jeleztétek, hogy nem találjátok a blogon. Ennek ez egyszerű oka az volt, hogy még nem készültem el vele.:)

Nagyon boldog vagyok, hogy én lehettem a VKF 42. háziasszonya, eddig számomra ismeretlen gasztroblogokat ismertem meg, ugyanakkor remek recepteket, csodaszép fotókat kaptam, amikből ötleteket is meríthetek a jövőben.

Amikor kiírtam a VKf! témáját, először az eprekre és a bogyós gyümölcsökre gondoltam, aztán módosítottam "színpompás ételek"-re. Nos, ennek ellenére nagyon sokan küldtetek epres (és bogyós gyümölccsel készült) recepteket is, ennek szívből örülök. Olyan sokan, hogy az összefoglaló első részét ki is töltik ezek a finomságok. Ezek szerint mégiscsak van közös halmaz az eper és a színpompa között? :)

Adél, (aki nem rég kezdte a blogírást) a Nyam-Nyam blog szerzője ezekkel az egyszerű, csokoládés ganache-sal töltött eprekkel nevezett. Hát nem gyönyörűek? Szerintem abban egyetérthetünk, hogy bárki szívesen beleharapna...



Flower, a Flower receptes ládikájának tulajdonosa egy sütés nélküli, túrókrémes epertortával készült. A leírás alapján nagyon finomnak tűnik, én személy szerint imádom az eper-túró párost, elkészíteni egyszerű, kezdőknek is bátran javaslom kipróbálásra!



Mozarelli szintén epres-túrókrémes tortával nevezett, de ez sütőben készül, és elmondása szerint annyira finom volt, hogy egyetlen szeletet tudott megmenteni belőle. Elhiszem. :)


Nem szeretnék "kivételezni" senkivel, de számomra Erinacea, a Praliné Paradicsom háziasszonya liofilzált és friss eperrel készült duplán epres praliné receptje (és képe) a legjobb példa arra, ahogyan az eper, és a színpompa találkozik. (Egyébként jót nevettem a praliné megszületésének történetén - a buszon ülve gyulladt ki a villanykörte :) - , valahogyan hasonlóképpen vagyok vele én is, a legváratlanabb helyzetekben jön az ihlet.)
Nézzétek ezt a csodaszép képet:



Az eper mellett másik nagy kedvencem a málna. Nóra, a Bobbi menzájának "konyhafőnöke" (aki alig hogy elkezdte a blogírást, máris nevezett a VKF!-re),  dupla habos málnatortát sütött a VKF!-re. (Először meg akarta magát gondolni, hogy mégsem ezzel készül. Kár lett volna. :) )



Egy újabb színpompás fotó és színpompás étel,  Mandy-től, a Kell egy recept szerzőjétől, eperrel és áfonyával, mégpedig tápimóka. Nem, nem írtam el, a név a Miért éppen Minnesota c. filmből származik, ahol a titkárnő mindig tápiókapudingot főz. Főleg, ha ideges.:) Bevallom, még nem láttam a filmet (ciki, nem ciki) de ezek után sürgősen pótolom a hiányosságot.


Látom, az epres torták nem csak az én konyhámban népszerűek, "névrokonom" :), Viki, ismertebb nevén Szamóca, szintén epres tortával készült. A torta ismérvei vaníliakrém, olvasztott csoki, friss eper, szeletelt mandula...folytassam? :) Feltétlen ki kell próbálni.



Bianka, a Kiskonyhám ízei blogból szintén egy isteni pohárdesszertet küldött, tejszínes darát, marinált gyümölcsökkel.  Bianka olyan fontosnak tartotta a VKF! nevezést, hogy a szomszédba kéredzkedett át, mert az ő számítógépe elromlott.


Mézigörl - akitől a VKF! stafétát kaptam - két recepttel is készült, egy csodafinom és egészséges zabpelyhes palacsintát mézes erdei gyümölcs öntettel,


és ráadásként epreket amarettós karamellszósszal.  Fúha, most már kezdek nagyon éhes lenni...:)))



A VKF!-re küldött epres receptek között igazi különlegsség a sok desszert mellett Török-Bognár Reni rózsaszínre sütött kacsamelle csokoládészósszal és eperrel. Aki még nem próbálta ezt a párosítást, feltétlen pótolja.



AzEszter is egy különlegességgel készült. Édes bazsalikompesto, mintegy "mártogató", eperrel. Igen. A bazsalikom nagyon finom édesen is, nem csak a paradicsomszószban. Én már kóstoltam, elképesztő.



Lora is egy olyan recepttel készült, amiben együtt szerepel az eper és a túró, mégpedig piskóta alapon. Túrós-epres nyalánkság a desszert fantázianeve, a recept itt.


Ági, aki főz, egy üdítő epres gyümölcsrizst hozott nekünk a VKF!-re. Forrón és jól behűtve egyaránt jól esik.


Receptműves is egy olyan "pályaművel" készült, ami egyaránt megállja a helyét mind az eper, mind a színpompás kategóriában. Zabtejjel, nyírfacukorral készült eperlevesét itt találjátok. 


És még mindig nincs vége az eper-túró kombinációnak. Kriszta, az  a' la cart Kulinária háziasszonya túrógombóccal készült, melyet a vaníliás eperöntet tesz teljessé. Picit savanykás, cseppet sem túl édes, igazi tavaszi finomság.



Bors & Pepper egyenesen Portugáliából küldte ezt az epres semi-friót. Náluk már javában tombolt az eper-szezon, mikor a VKF!-re készítette, hozzánk csak most ért ide. :) Habos, krémes, epresen édes!




"Nemzeti színekbe öltözött", matcha teás, epres csokoládécsigát küldött nekünk Colors in the kitchen, aki nevéhez hűen most is színpompás ételt kreált a konyhájában.



És végül Flóra, az Ízek és élmények blogról ezeket a cuki, habos epres kosárkákat küldte.



És ezennel vége is az epres recepteknek, a második résszel hamarosan jelentkezem, addig is türelmeteket kérem.

14 megjegyzés:

  1. Nagyon jó összefoglaló, nagyon szép és igényes receptek kerültek fel! Gratulálok mindenkinek! Kiváncsian várom a többit is! :-)

    VálaszTörlés
  2. én is küldtem egy epres recit. szomorúan látom, hogy nincs köztük :(
    http://colorsinthekitchen.blogspot.com/2011/05/vkf-42-matcha-teas-csokoladecsiga.html

    VálaszTörlés
  3. Elképesztő receptek,mindből falatoznék. :D Csak meg ne ártson! :P

    VálaszTörlés
  4. Csatlakozom Colorshoz, én is küldtem epres receptet és én is szomorúan látom, hogy nem látom... ;)
    http://borsandpepper.blogspot.com/2011/05/epres-semi-frio-torta-42-vkf.html

    VálaszTörlés
  5. Jó kis összefoglaló, olyan színpompás a sok pirostól és rózsaszíntől! Köszönet érte!

    VálaszTörlés
  6. Colors, Bors&Pepper, nagyon szégyellem magam, valóban lemaradt, kicsit elvesztem az email-ek tengerében...korrigáltam rögvest.

    VálaszTörlés
  7. Kedves Strawberry! Nagyon aranyos vagy, hogy ilyen gyorsan feltetted a receptem! Köszi szépen!!!!

    VálaszTörlés
  8. Straw abszolút nem gond! köszi, hogy ilyen gyorsan reagáltál!

    VálaszTörlés
  9. Én is küldtem egy epres receptet:)
    http://florakonyha.blogspot.com/2011/04/epres-turos-kosarkak-szinten-42-vkf-re.html

    VálaszTörlés
  10. Ne haragudj Flóra, leragadtam a kivis lepénynél :)))

    VálaszTörlés
  11. Semmi gond, köszi, hogy ilyen gyorsan hozzátetted a többihez :))

    VálaszTörlés
  12. Nekem nagyon tetszett a feladat és az első epres is
    Jó összefoglaló csodás receptek

    VálaszTörlés
  13. Nagyon jó összefoglaló, öröm volt nézni a sok epres csodát!

    Várom a színpompázatosakat is :)

    VálaszTörlés
  14. Ha már epres, én sem látom a tejszínes epres ananászom. :( http://balhetterem.blogspot.com/2011/04/tejszines-ananasz-emoke-vkf42.html

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails