2012. március 10., szombat

"Búvár" túrós



Vicces nevű, rapid sütemény, nagyon gyorsan készen van, és szerintem amilyen kis egyszerű, olyan finom. Egy munkahelyi rendezvényen ettem a múlt héten. Kiderült, hogy csak számomra volt új, mert rajtam kívül kábé mindenki ismeri és/vagy meg is sütötte.

És valóban, utánakerestem, sok recept kering a neten, nem csak "búvár" túrós, hanem boci-süti, pöttyös túrós néven is ismert.

Mivel van egy igencsak jól bevált keverős-kakósom, amihez se mixer nem kell, se tojást nem kell habosra keverni, azt alakítottam át cseppet, és megpöttyöztem túróval. 

Tészta.
20 dkg liszt
18 dkg porcukor
1 csomag sütpor
fél dl olaj
fél dl tej
1 tojás
2.5 dl natúr joghurt
2.5 dkg kakaópor

valamint:
25 dkg túró
1 tojás
fél citrom héja
10-15 dkg porcukor ízlés szerint

A tésztát kikeverjük, vajazott-lisztezett tepsibe simítjuk. A túrót úgyszintén kikeverjük, és egy teáskanállal a kakaós tészta tetejére adagoljuk/"bepöttyözzük". A túró kissé lesüllyed sütés közben, innen a sütemény elnevezése.

170 fokra előmelegített sütőben 35-40 percig sütjük.


Low carb változat:
20 deka újfajta U1 liszt
2 ek folyékony édesítő
1 cs sütőpor
1 tojás
250 g natúr joghurt

100 g tejföl
60 ml tej
60 ml olaj
3 ek kakaópor-----ez a tészta

250 g túró, 1 tojás 2 ek foly. édesítő, fél citrom héja

3 megjegyzés:

  1. Igen, nálunk is boci süti néven fut ;)

    VálaszTörlés
  2. Nálam bocimobil néven fut....:) Örülök, hogy leírtad a lowcarb verziót, azt hiszem ma el is készítem...:)

    VálaszTörlés
  3. Túró kakaós piskótában, jöhet!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails